previous next
Dan Steffan
Noces de Perles
Technique
oil on canvas
Dimensions
80 x 62 cm
Dan Steffan
Le baiser
Technique
oil on canvas
Dimensions
40 x 33 cm
Dan Steffan
Noces de cire
Technique
oil on canvas
Dimensions
70 x 70 cm
Dan Steffan
Noces de soie
Technique
oil on canvas
Dimensions
40 x 30 cm
Dan Steffan
Trois
Technique
oil on canvas
Dimensions
98 x 72 cm
Dan Steffan
Rencontre
Technique
oil on panel
Dimensions
98 x 72 cm
Dan Steffan
Noces de cuivre
Technique
oil on panel
Dimensions
98 x 72 cm
Dan Steffan
Noces de crêpe
Technique
oil on canvas
Dimensions
80 x 60 cm
Dan Steffan
Noces de velours
Technique
oil on canvas
Dimensions
28 x 22 cm
Dan Steffan
A chacun ses pensés
Technique
mixed media on canvas
Dimensions
65 x 50 cm
Dan Steffan
Une femme délicate
Technique
mixed media
Dimensions
20 cm
Dan Steffan
Ne sois pas timide
Technique
pencil on paper
Dan Steffan
Une pensée pour elle
Technique
mixed media on panel
Dimensions
18 x 32 cm
Dan Steffan
Ce passé qui nous poursuit
Technique
mixed media on canvas
About the artist

Born in
Strasbourg in 1947

Works and lives in France

Personal exhibitions in France, Germany, Italy, Croatia, Hungary, Switzerland and Belgium

Mon travail s'articule depuis toujours autour de l'humain avec des outils multiples, peintures, dessins, sculptures… 
Dans de nombreux portraits, je cherche à transcrire l'âme plutôt que l'apparence. Par le travail du corps, j'aime à donner la patine du temps sur les êtres comme sur les choses. Cette approche qui peut paraître dure dans une première lecture n'exclut ni la tendresse ni l'humour. 
La mise en scène fait aussi partie de ma recherche et j'aime à installer mon travail dans un univers qui est proche de mon cadre de vie. Ma collaboration à plusieurs spectacles en tant que scénographe en est sans doute à l'origine.

My work has always revolved around humanity, using a variety of simple tools: painting, drawing, sculpture.
Through numerous portraits, I try to transcribe the soul rather than appearance. Working the body, I like polishing beings as well as things with the patina of time. This approach may appear harsh at first, however it excludes neither tenderness nor humor.
Staging is also a part of my research and I like placing my work in a universe similar to my environment.
This probably originates from my collaboration on several shows as scenographer.